Теледискурстағы эмпатия
Қаралымдар: 95 / PDF жүктеулері: 78
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-678X-2025-151-2-78-88Кілт сөздер:
телевизиялық дискурс, эмпатия, мультимодальдық, психолингвистика, таным, эмоцияАңдатпа
Қазіргі тіл біліміндегі прагматикалық бағыттағы зерттеулер көбейіп келеді. Бір қызығы, назар прагматика контекстінде анда-санда қолданылатын "эмпатия" терминінің қолданылуына аударылады. "Эмпатия" термині психология саласына жататыны белгілі. Қазіргі уақытта оны психолингвистикада қолдану когнитивтік лингвистиканың аясын қамтиды. Эмпатия – бұл басқа адамның танымдық әлеміне ену арқылы жанашырлық пен түсіністік таныту қабілеті. Эмпатия теледискурс өнімдерінде жиі байқалады және осы саладағы зерттеу тақырыбына айналды. Осы тұрғыдан алғанда, психолингвистика мен іргелі когнитивті зерттеулерді дамытудың қажеттілігі мен өзектілігін атап өтуге болады. Мақаланың мазмұны теледискурстағы эмпатияның көрінісін және оның тілдің танымдық табиғи мәніне қатысты қолданылуын зерттейді. Зерттеу жеке тұлғалардың ерекше эмоционалдық күйлеріне және осындай сәттерде "сезім тілінің" көрінісіне назар аударуға бағытталған. Тиімді мақсаттарға жету үшін зерттеу барысында лингвистикалық (вербалды) және лингвистикалық емес (бейвербалды) элементтерді қолдана отырып, теледидар жаңалықтарындағы эмпатияны және алушылардың теледидарлық бағдарламаларды қабылдау мен сезіну кезіндегі эмоционалды жағдайын талдау міндеттері қойылады. Зерттеу нәтижелерін когнитивті лингвистика мен психологияны біріктіретін теориялық зерттеулерге қосуға болады. Психолингвистика саласындағы тұжырымдар қолданбалы лингвистика мен психологиялық зерттеулерге әдістемелік әсер бере алады.