Қазақстанда оқушылардың ағылшын тілін шет тілі ретінде оқуы
Қаралымдар: 262 / PDF жүктеулері: 438
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-678X-2022-140-3-167-180Кілт сөздер:
оқу және жазу, дағдылар, бағалау, екі тілде сөйлеу, мектеп оқушылары , ағылшын тілі шет тілі ретінде, әлеуметтік экономикалық мәртебеАңдатпа
Бұл зерттеуде Павлодар қаласының орта мектептеріндегі 12 жасар оқушылар арасында ағылшын тілінде шет тілі ретінде (АШТ) оқу және жазу дағдылары тексерілді. Қатысушылар алтыншы сынып оқушылары болды, қазақ тілінде оқитын балалар саны (N = 115), орыс тілінде (N = 145) болды. Бұл зерттеуге қатысушылар ретінде Павлодар қаласының жеті кездейсоқ таңдалған жалпы орта Білім беру мектебінің оқушылары болды. Оқу және жазу дағдыларын бағалау үшін қазақ және орыс тілдерін меңгерген оқушылар ағылшын тілінен тест тапсырды, сонымен қатар, тестілеу пәнінің әлеуметтік-экономикалық мәртебесі (ӘЭМ) туралы бірнеше сұрақтарға жауап беріп, ӘЭМ мен ағылшын тілін үйрену дағдылары шет тілі ретінде (АШТ) зерттелді. Көрсетілген нәтижелері бойынша, қазақ тілде оқитын оқушылар жазбаша тапсырмаларда жоғары көрсеткіш көрсетті, ал орыс тілінде оқитын балалар оқу тапсырмаларын жақсы орындады. Сонымен қатар, ағылшын тіліндегі оқу дағдылары мен жазу дағдыларының арасындағы байланыстың әлсіздігі анықталды. Аталмыш жағдайдың көрсеткіші кирилл емлесін қолданып жүрген қазақ және орыс тілдеріндегі әріптердің жазылуымен байланысты, себебі ағылшын тіліндегі әріптердің жазылуы латын графикасында тұр. Алынған нәтижелерді ескере отырып, жалпы, пайдаланылған құралдар қазақстандық контекске сәйкес келеді, бірақ кейбір тапсырмаларды өзгертіп, олардың ауыстыруын талап етеді. Талдау барысында білім алушылардың оқу мен жазу дағдылары арасындағы айқын алшақтық анықталды, бұл өз кезегінде жазбаша жұмыстарды бағалаудың қиындығымен, шет тілін үйренуге арналған сағаттың жеткіліксіздігімен және ағылшын тілінде шет тілі ретінде (АШТ) күнделікті қарым-қатынас жасаудың шектеулі болғанымен байланысты деп білеміз.