Балаларға арналған фольклорлық шығармаларды игерту жолдары
Қаралымдар: 67 / PDF жүктеулері: 611
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-678X-2021-137-4-161-169Кілт сөздер:
фольклор, балалар фольклоры, бала психологиясы, фольклорлық шығармалар, танымдық қабілеттерАңдатпа
Бұл мақалада балаларға арналған фольклор шығармаларынмектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшелігіне сəйкес өзіндік қиял-армандарын, талаптарын,
ой-пікірлерін, айналадағы құбылысты эстетикалық тұрғыдан қабылдау, сезіну мүмкіндіктерін қалыптастыруға болатыны және соны жүзеге асырудың жолдарын туралы
баяндалады. Балалар фольклоры мұраларын жинақтап, ата-бабамыздың ұрпағына қалдырған рухани азығын сіңіріп, оның шығу тарихын игеру, ғылыми тұрғыда талдау жасау, тәжірибе жүргізу елеулі еңбектің нәтижесін көрсетеді. Балаларға арналған фольклор
туындылары олардың қызыға да сүйсіне тыңдайтын, шығармашылық қасиеттерін арттыратын, логикалық ойлау қабілеті мен сөздік қорын дамытатын құнды жанр екені
анық. Бала психологиясының даму ерекшеліктеріне сəйкес жазылған мазмұнды шығармалардың барлығы дерлік олардың танымдық қабілеттерінің дамуына, сөздік қорының
молаюына септігін тигізіп, ойлау және сөйлеу қабілеттерін арттырады. Ағартушы ғалым А.Байтұрсынұлының еңбектерінде балаларға арналған ертегілер, мақал-мəтелдер,
өсиет сөздер мен қисса-дастандар бүгінгі жасөспірімдерді халық педагогикасының қағидалары негізінде тəрбиелеуде, мəдени мұрамыздың құнды қазыналарын бір жүйеге келтіріп, ғылыми тұрғыда негіздеуде аса құнды құрал екендігі баяндалады. Халық мұрасының бастауы ретінде фольклорлық шығармалар баланың өмірге келген күнінен бастап
тікелей тәрбиеге бағытталған оңтайлы тәрбие құралдарының бірі ретінде маңызды
орын алады. Мақалада көтерілген мәселе өзектілігі мен маңыздылығын жоймайды, қайта жаңарып, жаңғырып, бала тәрбиесіндегі отбасының, ата-ананың, халықтың, жалпы
қоғамның білімі мен біліктілігін арттырады. Балалар фольклоры сәбидің санасына ес
біле бастаған күннен бастап анасының әлдиімен сіңіп, жасы өскен сайын байиды.