Лингвомәдени білім мен деректерді лингвистикалық зерттеулер және филологтарды оқыту барысында қолдану


Қаралымдар: 20 / PDF жүктеулері: 1

Авторлар

  • А.К. Бакытжанова ҚР Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы, Астана, Қазақстан
  • С.Ж. Жанжигитов А. Мырзахметов атындағы Көкшетау университеті, Көкшетау, Қазақстан

DOI:

https://doi.org/10.32523/2616-678X-2024-147-2-263-272

Кілт сөздер:

лингвомәдениеттану, лингвистикалық білім, лингвистикалық зерттеу, тіл мен мәдениет, тілді оқыту.

Аңдатпа

Мақала лингвомәдени білім мен лингвомәдени деректерді
лингвистикалық зерттеулер жүргізу және болашақ филологтарды (лингвист-
педагогтер мен лингвист-зерттеушілерді) оқыту барысында ескерілетін маңызды
қағидаттар мен міндеттерді зерделеуге, лингвомәдениеттану ғылымының
маңызды категорияларын лингвомәдени білім ретінде қалыптастыру қажеттілігін
негізгі тұжырымдар ретінде ұсынуға арналады. Мақаланың тұжырымдары
қазіргі кәсіби білім беру және лингвистикалық білім беру салалары үшін
маңызды, себебі болашақ тілшілерді (педагогтер мен зерттеушілерді) танымдық-
аксиологиялық білім беру мазмұнында дайындауға бағдарлайды.
Мақаланың басты мақсаты – болашақ филологтарды (тілшілерді) педагогикалық
қызметке және лингвистикалық зерттеулерге кәсіби дайындау барысында
лингвомәдени білім мен лингвомәдени деректердің қолданылу қағидаттарын
және аксиологиялық мәнін ашып, лингвомәдениеттану ғылымының осы
бағыттағы категорияларын зерделеу. Ол үшін келесі зерттеу міндеттері
алға тартылды: «лингвомәдениеттану» ұғымын ғылыми тұрғыдан нақтылау;
лингвомәдениеттану ғылымының негізгі тұжырымдарын, қағидаттарын талдау,
сипаттау және бағалау; лингвомәдени білім мен лингвомәдени деректер
туралы тұжырым қалыптастыру; тіл мен мәдениет мәселесіне қатысты негізгі
категориялар мен бірліктерді топтастыру, типологиялық талдау жасау;
болашақ филологтарға (тілшілерге) кәсіби лингвистикалық білім беруде
басшылыққа алынатын педагогикалық және лингводидактикалық міндеттердің
байланысын айқындау; лингвомәдени білімнің құндылығы мен мәнін анықтау;
болашақ филологтарды оқыту үдерісінде қалыптастыруға қажет лингвомәдени
құзыреттіліктер мазмұнын сипаттау.
Зерттеу міндеттерін жүзеге асыру үшін келесі әдіс-тәсілдер қолданылды –
теориялық тұжырымдар қалыптастыру үшін шолу, сипаттау, талдау, сұрыптау,
жүйелеу, топтастыру, талқылау, болжау, салыстыру, дәйектеу сияқты жалпы
ғылыми әдістер кеңінен қолданылды. Лингвомәдени білім мен лингвомәдени
деректерді зерделеу үшін лингвистикалық зерттеу әдістері қолданылды, олар
– типологиялық әдіс, семантикалық әдіс, лингвокогнитологиялық талдау,
модельдеу.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-06-29

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Бакытжанова, А. ., & Жанжигитов, С. . (2024). Лингвомәдени білім мен деректерді лингвистикалық зерттеулер және филологтарды оқыту барысында қолдану. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің Хабаршысы. ФИЛОЛОГИЯ сериясы, 147(2), 263–272. https://doi.org/10.32523/2616-678X-2024-147-2-263-272