Ағылшын тілінде жазылған ғылыми мақаланың макро-құрылымының когнитивтік және прaгматикалық моделі
Қаралымдар: 42 / PDF жүктеулері: 25
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-678X-2018-125-4-25-41Кілт сөздер:
эмпирикалық мақала, макро-құрылымы, когнитивтік және прагматикалық модель, құрылымдау, стратегияАңдатпа
Жоғары дәйексөз инднксі бар журналда ғылыми мақала жариялау тәжірибелі
және бастаушы ғылымдарға қиындық тудырады. Мақала жазу тек қана тақырып білімін ғана емес
сонымен қатар ағылшын тілінде негізделген академиялық мәдениет стандартты нысанда нәтиже
көрсету шеберлігін қамтиды. Бұл стандарттар коммуникативтік және прагматикалық мақсатттар,
сонымен қатар семантикалық ақпарат бойынша мәтін құрылымдау шеберлігін білдіреді. Мәтін
құрылымдау Introduction-Methodology-Result- Discussion (IMRD) модельде көрінеді. Бұл зерттеу
жоғары импакт-фактор гуманитарлық журналдардан алынған 60 ғылыми мақалалардын IMRD
макро-құрылымын білдіреді. Олардың авторлары академиялық дискурс, жанр және мәтін зерттеу
эксперттік ғылымдар болым саналады. Мақалалардың квантитативтік зерттеуі басты әдісі болым
алынған, оның натижелер бойынша Abstract-Introduction-(Other Heading)-Methodology-ResultsDiscussion-Conclusion и Abstract –Introduction-Methodology-(Results & Discussion)-Conclusion ең жиі
модельдер болып шықты. Сонымен қатар, дискурсивтік талдау мақала бөлімнің комуникативтік мақсатын ең анық білдіретін текст бөліктер көрсетілген. Мәтін құрылымдау терең когнитивтік негіздерімен байланысты: зерттеу тақырыбы бойынша ойлау үдерісін, мәтін құру дағдырын жыне
адресаттырдың қалауын білу керегін растайды. Сонымен қатар, мәтін құрылымдау автордың зерттеуді сенімділікпен дәлелдеп прагматикалық мақсатымен байланысты, себебі ол реципиенттерден
перлокутивтік тиімділігін қалайды. Осыған байланысты ғылыми мақалалардың когнитивтік және
прагматикалық моделі құрылыған. Бұл зерттеу нәтижелерін эмпирикалық мақала жазу кезінде
бастаушы ғылымдар пайдалану мүмкін.