М.Қозыбаев атындағы Солтүстік Қазақстан университеті
Қаралымдар: 127 / PDF жүктеулері: 1385
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-678X-2021-137-4-60-69Кілт сөздер:
көріктеуіш тілдік құралдар, бейнелеуіш құралдар, метафора, эпитет, теңеу, лингвомәдениеттануАңдатпа
Мақалада тілдік құралдардың лингвомәдени сипаты қарастырылған. Көріктеуіш құралдар қай ұлттың әдеби тілінде болсын негізгі сөздік қорына, сөз қолдану
шеберлігі, яғни шешендік өнерінің дамуы мен сол ұлт тілінің ақпараттарды жеткізу
мүмкіндігіне байланысты түзіліп қалыптасады. Оның өзгешілігі халықтың айналадағы
дүниені көркемдік ой-сезіммен қабылдауына, яғни бейнелі ойлау жүйесіне, оның алуан
түрлі болып келуіне байланысты. Қазақ тіліндегі көріктеуіш құралдардың жалпы табиғатын, көркем туындыда (мәтінде, мәнмәтінде) қолданылу ерекшеліктерін және
қолданылуының себептерін анықтау барысында олардың құрамындағы әрбір тілдік
бірліктің мағыналық құрылымын, семантикасын, тіркесімділік қабілетін, тіркескен
сөздің семантикалық интерпретациясын, тіркесім құрамындағы мазмұндық семантикалық қатынастарды зерделеу маңызды және қажетті. Бұл арқылы мәтін авторының лингвистикалық және лингвомәдени құзыреттілігінің деңгейін бағамдауға болады.